18-01-14

Thema ingepakt

"Joepie, we gaan cadeautjes inpakken, want onder de kerstboom lagen er ook cadeautjes." Toen dachten ze twee weken te werken rond cadeautjes. In het begin was dit ook zo. Cadeautjes inpakken in de winkel, een cadeautje versieren met schrijfpatronen, tekenen wat er in een cadeautje past, en natuurlijk niet te vergeten, ons ingepakt tussendoortje.

We ondervonden ook dat inpakken noodzakelijk is. Koekjes in een doos, boterhammen in een brooddoos, onszelf inpakken met warme kledij voor de winter,...

We konden ook genieten van een physalis, dit is een vrucht die ingepakt is in blaadjes. Hoewel hier de meningen en smaken sterk uiteen lagen, was de verwondering bij deze vrucht groot. De natuur pakt ook in. We zagen een powerpoint met foto's van een sneeuwtapijt, een bladertapijt, een overstroming, een baby in de buik,...

We maakten ook kennis met Christo. Hij pakt zetel, moto’s,… in, maar ook gebouwen, eilanden, rivieren,… Dat deed ons er aan denken dat we onze bouwwerken in de bouwhoek ook kunnen inpakken.

We zijn klein begonnen en maakten al vier kunstwerken. We pakten in met snippers, een doek en touw, zilverpapier en plastic. De kunstwerken zijn de bewonderen in de klas. We pakten ook nog een propje papier in met klei en een bal klei bedekten we met gips.

Na al dat oefenen in de klas konden we aan het grote werk beginnen. Wat kunnen we nog inpakken? Na een discussie en een stemming kwamen we tot het besluit om de wiebelbrug in de pakken. Voor de veiligheid van de kleine kinderen op de school hebben we besloten om de wiebelbrug dan ook snel terug uit te pakken.

 

Click to play this Smilebox slideshow
Create your own slideshow - Powered by Smilebox
Personalize a free digital slideshow

14:31 Gepost door Mieke Calliauw in Thema's | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.